onsdag 6 juni 2012

En magisk golfkväll

Jodå, det kan man ha, magiska golfkvällar alltså. Nu kan jag inte påstå att det handlade om spelet, hade så varit fallet, kunde det ju ha blivit magiskt ur fler aspekter, men nu var det bara sommarkvällsmagiskt!


Det är möjligt att det låter knäppt, och då får det göra det, men att komma hem till "min egen" golfbana är speciellt. Här känner i princip alla varandra och man pratar med alla. Visserligen får jag lyfta ur mina saker själv ur bilen och ingen erbjuder sig att tvätta klubborna efter avslutad runda, men lite får man väl stå ut med...


Vari låg då magin? Jo, att gå där en sommarkväll (som i och för sig kunde ha fått vara ljummen också, men man kan ju inte få allt - den var nästan ljummen), lyssna på fåglarna som kvittrade och drillade överallt omkring oss, se alla träd i skiftande grön färg, känna hur det doftar grönt och bara njuuta av ljuset.


När klockan är åtta och man ser solstrålarna klämma sig in mellan trädstammarna och kasta långa skuggor på marken - då är det magiskt, och det är svensk sommar (mer eller mindre ljummen).


Visst kan man uppleva den magin utan golfklubbor också, men är man fast i träsket så är man...

9 kommentarer:

  1. Fantastisk miljö för golf. När jag för 30 år sedan spelade golf så fascinerades jag oxå mest av naturen. Spelet passade mig sämre, eller var det tvärtom.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är en helt underbar miljö att spela golf i - den är under bar utan golf också i och för sig...!

      Radera
  2. Det är speciellt med svensk sommar och skogsdoften.

    SvaraRadera
  3. Älskar alla dina fantastiska bilder, antingen de är från Singapore eller Sverige. Du är en mycket duktig fotograf!
    Kram Kim

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack så mycket - kul att du tycker det!

      Radera
  4. Svenska sommarkvallar de basta ar!!! Underbara bilder! Fick hemlangtan!
    Kram!

    SvaraRadera
  5. Visst är dom! Men det är nog så att man måste se något annat för att riktigt uppskatta det! Jag trodde aldrig att jag skulle kunna säga att jag skulle föredra björk, gran och skogsdoft framför vajande palmer på en sandstrand...fast det är klart, det är inte så dumt det heller!

    SvaraRadera
  6. Du får ju det bästa av båda världarna. Björk och tall och palmer.

    SvaraRadera