lördag 2 juni 2012

Tillbaka till basen

Så var jag tillbaka till "hemmabasen" och har insett att det är tröja som gäller! Den där sommaren som alla hojtade om för en vecka sen - vad gjorde ni med den? Nej, det är väl synd att påstå att jag möttes av någon temperatur i den högre skalan minsann, men det är härligt att vara här ändå.

Jag har vänt rätt dygnet, och till och med suttit vaken i soffan till framåt midnatt! (Nästan i alla fall...) Jag har frossat i filmjölk, letat fram min cykel och jag har även konstaterat att den lilla grå med fyra hjul har väntat på mig och startade så snällt när nyckeln vreds om.

Det är fantastiskt hur det är egentligen, just nu är det jättesvårt att förstå att jag befann mig i en helt annan del av världen för bara några dagar sedan, fast å andra sidan är det rätt skönt det där med att "vara här och nu". Så det är precis vad jag ska göra under några månader framåt: "vara här och nu".

Jag ska börja med att bete mig som den svensk jag är, jag ska skura balkongmöblerna, vira in mig i en filt, ta med mig kaffekoppen ut och vänta på sommaren!

14 kommentarer:

  1. Nej, ingen värme här inte! Plus 5 grader, blåst och lit regn... inte sommakläder direkt!

    SvaraRadera
    Svar
    1. nej, inte direkt - den klädhögen får nog vänta ett tag till efter vad det ser ut!

      Radera
  2. Ledsen att värmen gav sig av i samma ögonblick som du kom hem till Sverige.
    Hoppas få se dig som gäst här hos mig i Sommar, så jag kan återgälda din gästfrihet och vänlighet! Stort tack för underbara dagar i Singapore och varmt välkommen till Blekinges trädgård!
    Kram Kim

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo, lite tråkigt var det ju, fast å andra sidan så kommer den säkert tillbaka förr eller senare! Tack för erbjudandet, men det kan bli svårt att hinna med i sommar, även om tre månader låter länge, så vet jag hur det brukar bli, så den utflykten får nog bli vid ett annat tillfälle. Men som sagt; Tack ändå!

      Radera
  3. Jag hackar tänder efter 3 timmar på åkgräsklipparen. Då är det nåt fel. Men sommaren kommer i år oxå sägs det. Håll ut.

    SvaraRadera
  4. Efter tre timmar stillasittande i det här vädret - jag förstår att du hackar tänder! Men som du sa: Sommaren kommer...vi väntar...

    SvaraRadera
  5. Förstår hur det är Marina, tre månader går mycket fortare än man tror. Vill bara återgälda din underbara gästfrihet. Dessutom saknar jag ditt sällskap!
    Kramar från Kim

    SvaraRadera
  6. Välkommen hem! Till en junidag som är kallare än julafton. Men sommaren kommer och när det är varmt här så är det den allra bästa platsen att vara på.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack så mycket! Jag håller absolut med, det finns inget som den svenska sommaren, och jag tror också att den kommer...

      Radera
  7. Välkommen hem! =)

    Till den svenska kyliga sommaren. Men en kopp kaffe med en filt runt kroppen är ju inte så himla tokigt.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Fast nu tror jag att jag snart behöver ett helt gäng med filtar - det blir ju bara kallare och kallare!

      Radera
  8. Tycker att det är just +5 som man längtar efter när man bor i +35 och sol var eviga dag. Tänd en brasa på lämpligt ställe....

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nja...+5 är minst 10 grader för lite...fast jag får kanske göra som du säger, packa en ryggsäck med fika och åka ut i skogen och göra en brasa. (balkongen brukar inte vara ett så populärt ställe!)

      Radera
  9. Ja, man svettas ju inte speciellt. Här var det frost och minus på morgonen. Brrr.

    SvaraRadera